Dag ett på dagis....

Så har vi varit första inskolningsdagen på dagis. Lilla killen har blivit stor, det känns helt overkligt!

Jag var så stolt över honom när han kavat gick omkring och undersökte alla lekrum och leksaker. Han brydde sig knappt om att kolla vart jag och Thomas var. Han hittade en servis och där tillbringade han säkert en timme med att hälla upp dricka i olika glas och servera fröknarna.

Vid ett tillfälle höll jag på att brista ut i total jättegråt av stolthet- en av fröknarna frågade om han ville kamma dockans hår och han gick fram och tog en kam och började omsorgsfullt (men klumpigt...) kamma dockan. Jag tänkte bara "inte blinka, inte blinka" för då hade jag börjat gråta. Det var når speciellt att se min lilla kille så vuxet stå och kamma dockan tillsammans med en fröken. Vet inte varför....

Nu har han sovit säkert 1,5timmar- han är helt slut stackarn! När han vaknar skall vi promenera till mina föräldrar och leka, jag skall gå på spinning halv sju med syrran-  och eftersom Thomas jobbar eftermiddag så får han vara hos mormor och morfar då.

Nä, nu skall jag packa skötväska och träningsväska så vi kan gå när han vaknar.

Kram Kram

  

Kommentarer
Postat av: Lalisen

Har du sett att jag skrivit ett inlägg om grejerna jag fick ifrån er? =) KRAM och superduper tack!

http://lalisen.blogg.se/1202576919_paket_frn_barnlycka.html

2008-02-11 @ 22:40:12
URL: http://lalisen.blogg.se
Postat av: Anneli

Det är nåt speciellt när de börjar dagis.... så nervöst.
Hoppas det går bra för er!
Kram

2008-02-12 @ 00:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0